Stretnutie, vedené Federálnou leteckou správou USA (FAA), by mohlo začať harmonogram, keď sa lietadlo vráti do prevádzky.
737 Max bol založený v marci po dvoch haváriách za päť mesiacov, ktoré si vyžiadali životy 346 ľudí.
Boeing dokončil aktualizáciu softvéru pre prúd, ktorý musí schváliť FAA.
Regulátor uviedol, že na stretnutí v Texase poskytne delegátom z 33 krajín, vrátane Veľkej Británie, Európy a Číny, analýzu bezpečnosti.
Analýza bezpečnosti určí, kedy sa tento model môže vrátiť do prevádzky v USA.
FAA tiež uviedla, že „poskytne bezpečnostným expertom odpoveď na akékoľvek otázky, ktoré účastníci súviseli s ich príslušnými rozhodnutiami o vrátení flotily do prevádzky“.
Boeing vyvinul aktualizáciu softvéru pre Maneuvering Characteristics Augmentation System (Mcas) na modeli 737 Max – novú funkciu na tryske určenej na zlepšenie ovládania lietadla a na jeho zastavenie pri vysokom uhle.
Mcas bol spojený s haváriou Ethiopian Airlines v marci, ktorá zabila 157 pasažierov a posádky a katastrofu Lion Air v Indonézii koncom októbra, v ktorej zahynulo 189 ľudí.
Očakáva sa, že FAA bude v najbližších týždňoch vykonávať certifikačný let, čo v prípade úspešnosti znamená, že lietadlo by sa mohol počas leta vrátiť k letu v USA.
Nie je však jasné, kedy regulátori mimo USA v iných krajinách umožnia lietadlo späť vo vzduchu.
Čína bola prvou krajinou, ktorá zakázala lietadlá zo svojej oblohy po havárii spoločnosti Ethiopian Airlines. Ďalšie národy vrátane Veľkej Británie, Austrálie, Nového Zélandu a Európskej únie čoskoro nasledovali tento postup.
Spojené štáty americké boli jednou z posledných krajín, ktoré v marci po havárii spoločnosti Ethiopian Airlines obsadili 737 Max. Southwest Airlines a American Airlines sú najväčšími operátormi týchto lietadiel na celom svete.
Ďalším problémom, ktorému čelí FAA, je, či pilotný výcvik na simulátoroch 737 Max vyžaduje požiadavku predtým, než sa lietadlo môže vrátiť do prevádzky.